Selamat Datang Ke Blog Tomyam Ais...Jangan Lupe 'Like' dan 'Share'

Jangan Lupe 'Like'

Tuesday, 20 November 2012

You are a fan of Anime or Manga? Go to this blog if you are a fan of Anime Artwork. Click here ----> Anime Artwork

Thursday, 19 January 2012

Tips Mengurus Masa Belajar


Sebagai seorang pelajar, masa merupakan salah satu faktor terpenting yang perlu diambil perhatian sewajarnya. 

Dengan adanya masa akan membolehkan seseorang pelajar menjalankan aktiviti pembelajaran mereka dan aktiviti yang berfaedah yang boleh menjamin kearah kebahagiaan masa depan mereka. 

Sehubungan dengan itu, masa merupakan satu modal atau saham yang sangat berharga kepada seseorang pelajar.

Oleh yang demikian, pelajar yang bercita-cita tinggi untuk mencapai kejayaan dalam hidup mereka baik di dunia dan akhirat haruslah bijak menguruskan masa yang mereka punyai.

Jadi marilah kita tengok teknik bagi menguruskan masa belajar...

Wednesday, 18 January 2012

36 Tips Menjadi Pelajar Cemerlang

Siapa yang tak nak jadi seorang pelajar yang cemerlang.? Mesti kita semua nak...Ni hari ni saya nak bagi tips atau petua untuk jadi pelajar yang cemerlang...

36 Petua Pelajar Cemerlang yang saya dapat ini adalah dari Dr Fadzilah Kamsah...Korang kenalkan dia..?Oopss,maksud saya Beliau...Beliau adalah seorang yang bagus dalam memberi bimbingan 
dalam pelbagai aspek...

Berikut merupakan petua-petua dan ciri-ciri yang ada pada pelajar cemerlang, dari Dr Fadzilah Kamsah. 

Tuesday, 17 January 2012

5 Perkara Tercantik Di Dunia

Korang nak tau perkara-perkara tercantik di dunia...?Ini dia antara 5 yang saya boleh kongsi dengan korang semua...

1.Bandar Tercantik,Lokasi:Kanada

2.Air Terjun Tercantik,Air Terjun Niagara


3.Lebuhraya Tercantik,Lokasi:Jepun


4.Rumah Tercantik,Lokasi:Barcelona (Rumah Ronaldinho)


 5.Tanaman Tercantik Di Dunia



Ini saje yang nak di'share'kan buat masa sekarang...Nanti kita akan ke fakta lain pula...Stay Tuned to Tomyam Ais... Peace...

Monday, 16 January 2012

Perkara yang Menjamin Kejayaan Dalam Hidup

Jom kita semua tengok apakah perkara yang perlu untuk dapat skor 100% dalam sesuatu subjek.

Bagi mereka yg lemah subjek math, pergi cari kalkulator atau sempoa ataupun pakai je handphone..atau susun kawan-kawan minta dia orang hulurkan jari...hehe...

Dah..?

Ok..camni..kita susun A-Z setara dgn nilai 1-26..faham? laaa..tak faham?..tak apa...macam ni..

A=1

B=2

C=3

D=4

E=5

F=6

G=7

H=8

I=9

J=10

K=11

L=12

M=13

N=14

O=15

P=16

Q=17

R=18

S=19

T=20

U=21

V=22

W=23

X=24

Y=25

Z=26.......adoi...penat menaip..

Ok..SOALANNYA..

Apakah yang menjamin kejayaan dlm hidup?..ada yg kata

HARD WORK ..H+A+R+D+W+O+R+K..sama dengan..8+1+18+4+23+15+18+11=98%

KNOWLEDGE..K+N+O+W+L+E+D+G+E..sama dengan..11+14+15+23+12+5+4+7+5=96%

LOVE..L+O+V+E..sama dgn..12+15+22+5=54%..Love separuh je wei...So,fikir2 kan...

LUCK..L+U+C+K..sama dengan.. 12+21+3+11=47%

Abis tu..ape yang 100%..??..adakah MONEY?

MONEY..M+O+N+E+Y..sama dgn..13+15+14+5+25=72% je...

LEADERSHIP??..L+E+A+D+E+R+S+H+I+P..12+5+1+4+5+18+19+9+16=89%...Bukan jugak...

Hmm..semua masalah ada penyelesaian..to be at the top...kita kena usaha lebih lagi..supaya kita dapat 100% tu..tak
mustahil...kita semua mampu capai 100% tu..all we need to do is.........

we must change our ATTITUDE..

ATTITUDE..sama dgn..A+T+T+I+T+U+D+E..1+20+20+9+20+21+4+5=100% !!!!!!

it is our ATTITUDE that determines our ALTITUDE!!

Fikir-fikirkan dan selamat beramal...

Tips Untuk Menguasai Matematik/Matematik Tambahan

Macam dengan Matematik jugalah. Matematik tambahan jika tanya kepada orang pandai mesti jawab kena buat banyak latihan. Jawapan itu memang bukan saja-saja je diorang cakap. Matematik tambahan ini ada tajuk yang sama dengan matematik dan ada jugak yang sama dengan Fizik. Jadi, ada bab yang mesti boleh buat sebab sama dengan subjek lain.Betol tak?

Kalau tak mahu buang masa, ambil soalan Matematik tambahan Kertas 1 dan Kertas 2 peperiksaan seperti SPM tahun-tahun lepas. Sebab yang akan keluar nanti soalan yang sama tetapi angka yang berbeza.Kalau anda tak buat memang rugi.

Apa yang penting adalah ambil soalan yang tak tahu dan tanya kepada sesiapa saja cara nak dapat jawapan. Matematik tambahan kalau baca jawapan saja tak cukup, kena cuba jawab. Lepas korang baca cuba korang jawab gerenti nanti korang mesti lupa. Oleh itu, bacalah jawapan pastu cuba buat tanpa tengok jawapan.Insyaallah boleh buat nanti. Belum Cuba Belum tahu...

Jadi marilah kita tengok tips2 untuk menguasai Matematik.

Sunday, 15 January 2012

Kereta Terpelik Dan Unik

Aisyhh...Lepas satu-satu....Nah,sekarang ni nak memaparkan pula kereta-kereta yg terpelik di dunia dan mempunyai ciri2 unik masing2...

 Kereta ni kene top-up kot baru boleh gerak...hehe...

Kereta ni jalan ke terbang ni...???

 Kereta ni pulak nak pegi buat kuih raya ke?

 Canggih benar tayar kereta ni...

Kereta ni polis pun tak berani kejar...

 Kereta Invisible? Cool...

Jadi pilih la kereta yg betol dan yg tepati ciri anda...haha...Jangan Harap dapat beli...kalau beli mainan je mungkin la...Ok la...setakat ni je...Vroom Vroom...